Verzenden & Retourneren bij Horecagrootkeukenshop

Hieronder leest u wat de procedure is met betrekking tot verzending en retourneren van uw product(en).

 

Verzendkosten

  • Standaard rekenen wij een verzend/afhandelingstarief van € 7,85 ( exclusief BTW ).

  • Orders boven € 250,-  ( exclusief BTW ) verzenden wij geheel gratis binnen Nederland.

  • Voor België wordt standaard € 9,85 ( exclusief BTW ) gerekend. Voor Frankrijk, Zweden, Spanje en Portugal enz.. rekenen wij vanaf € 35,- ( exclusief BTW ) als startbedrag. Overige landen zijn op aanvraag.

  • Wij nemen contact met u op wanneer de kosten voor vervoer hoger zijn, dan standaard is aangegeven op de bestelling

Levertijd bij vooruitbetaling

Wanneer u een bestelling plaatst met de keuze vooruitbetaling, dan zullen wij de producten na ontvangt van de betaling gaan verwerken.
Dit kan afhankelijk van de bank tot 2 werkdagen duren.

Vertraging bij verzending

Wanneer u na 4 werkdagen de bestelling nog niet heeft ontvangen, graag contact op nemen met [email protected].
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij u om het bestelnummer te vermelden in uw e-mail of door te geven wanneer u ons belt.
Wij kunnen dan de status van u bestelling achterhalen.


(Gedeeltelijke) geannuleerde bestelling

Het kan zijn dat uw bestelling om verschillende redenen geannuleerd wordt.

  • Producten zijn toch niet leverbaar.

  • De vooruitbetaling is 15 dagen na het plaatsen van uw bestelling nog niet ontvangen.
    Dit geldt alleen wanneer u voor de betaalmethode “ vooruitbetaling” heeft gekozen

Voor de geannuleerde producten komt de betalingsverplichting te vervallen.
Wanneer u de betaling reeds heeft voldaan, zullen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten of sturen we in overleg alsnog een alternatief product toe.  

Levering

Als het product op voorraad is houden wij standaard een levertijd aan van 1 tot 4 werkdagen, afhankelijk van het product of merk wat u bij ons besteld, weekenden niet meegerekend. 
Rondom feestdagen of landelijke extra vrije dagen, kan de  bezorging 1-2 werkdagen langer duren. 

Acties zoals “Black Friday” kunnen ook zorgen voor vertragingen in de bezorging.

Ook kan het voorkomen dat een product toch een langere levertijd heeft, daar zullen wij u dan over inlichten. U kunt ons bij twijfel altijd bellen over levertijden van producten.

  • Levering vindt doorgaans plaats op maandag t/m vrijdag van 8.30-17.00 uur

Is op een van deze dagen uw horecagelegenheid of bedrijf gesloten, laat u ons dit dan weten i.v.m. extra verzendkosten, wanneer de vervoerder tevergeefs bij u aan de deur komt. 

Kan een zakelijke levering niet worden aangeboden, dan kan het pakket naar een depot of pick-up point gaan om opgehaald te worden, het is mogelijk dat dit in een andere plaats, dan uw eigen vestigingsadres is.
Particuliere zendingen gaan bij niet thuis treffen naar een pick-up point, zoveel mogelijk in eigen woonplaats.

Wanneer uw bestelling bij een pick-up point wordt aangebracht, zal deze daar 7 dagen liggen. U kunt uw pakket daar ophalen op vertoning van uw identiteitsbewijs. Let op: Wanneer de bestelling hierna opnieuw wordt verzonden naar uw adres, dan zijn hier wederom bezorgkosten aan verbonden.

De pakketten die vanuit ons magazijn in Amsterdam worden verzonden gaan via DHL, via Tiem Liner Logistics Services, u ontvangt een mail met link om uw bestelling te volgen.
Pakketten die door onze leveranciers rechtstreeks naar onze klanten worden gestuurd, hiervan zijn niet altijd direct tracking codes beschikbaar.
Deze kunnen wij desgewenst opvragen.

Het kan voorkomen dat u een bestelling doet die bij verschillende leveranciers vandaan komen. Deze kunnen apart van elkaar verstuurd worden.

Bereikbaarheid en afwijkende openingstijden van de leveringsbestemming:

  • Bij slechte bereikbaarheid van het leveringsadres, door werkzaamheden, beperkte toegang, paaltjes enz.. kunt u dit aangeven bij opmerkingen in de bestelling.

  • Ook bij afwijkende tijden, verbouwingen enz... willen wij op de hoogte worden gebracht.

  • De bestelling wordt geleverd tot aan de eerste gelijkvloerse deur.

  • Let op: verzenden naar een postbus is niet mogelijk.

  • Controleer bij ontvangst uw bestelling

  • Zending kan in delen worden verstuurd bij bestelling van meerdere merken.

Bij kleine verzamelorders tot €100,- exclusief btw, behouden wij het recht om met verzending te wachten totdat de order compleet is, wij zullen u inlichten over de levertijd, indien van toepassing.

Retourneren van producten

Beschadiging

Het kan soms voorkomen dat een pakket of product beschadigd bij u aankomt, meld dit tijdig (binnen 48 uur) via telefoonnummer 020 - 240 66 20 of per mail: [email protected].  Wij zullen er dan zorg voor dragen dat er direct een nieuw product wordt verstuurd.

Alvorens u een product wilt retourneren dient u eerst contact op te nemen met horecagrootkeukenshop.nl om uw retour aan te melden, dit kan via [email protected]

LET OP: Controleer voordat u de bestelling plaatst of u het product met de juiste specificaties besteld. Bijvoorbeeld  de maat, kleur, materiaal, voltage en vermogen. Mocht u twijfelen, bel ons op 020 - 240 66 20 of mail naar [email protected]

 

Retourneren van onderdelen 

Let op bij het bestellen van onderdelen of dit het juiste product is. Het is niet mogelijk om losse onderdelen te retourneren, veelal worden deze apart voor u besteld. Denk bij onderdelen aan frituurmandjes, schappen voor koelingen, thermokoppels en andere componenten voor apparatuur. 


Retourneren voor particuliere klanten

Producten die mankementen vertonen of niet naar wens zijn kunnen worden geretourneerd. Om dit correct en snel voor u af te handelen dient u uw retour aan te melden. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen met de reden van uw retournering naar [email protected]. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Bij het retour sturen van een product graag een kopie factuur of bestelbon toevoegen, zodat wij zien van wie deze afkomstig is.

Bedenktijd/retour

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via[email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Product ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met [email protected]. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.”

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

 
Retourneren zakelijke klanten:

Producten die mankementen vertonen of niet naar wens zijn kunnen worden geretourneerd. Om dit correct en snel voor u af te handelen dient u uw retour aan te melden. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen met de reden van uw retournering naar [email protected]. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Bij het retour sturen van een product graag een kopie factuur of bestelbon toevoegen, zodat wij zien van wie deze afkomstig is.

Voorwaarden voor retourneren:

  • In sommige gevallen wordt er voor retourneren 20% van het totale aankoopbedrag in rekening gebracht. U kunt contact opnemen met [email protected] of dit ook voor u van toepassing is.

  • Het product dient onbeschadigd en ongebruikt in de originele verpakking retour gestuurd te worden. ( zonder extra tape of plakband )
  • Het product moet zo goed mogelijk met voldoende beschermende materialen verpakt worden

  • Wanneer u een product wilt retourneren dient u altijd contact op te nemen met horecagrootkeukenshop. Dit kan via [email protected].

  • De kosten voor het retourneren zijn voor de rekening van de klant.

  • Wanneer het retour gestuurde product door ons is ontvangen, wordt het volledige orderbedrag, exclusief de verzendkosten, aan u gecrediteerd binnen 14 dagen.  

  • Wanneer er niet aan bovenstaande eisen is voldaan behouden wij het recht om de retour gestuurde producten te weigeren

 

Amsterdam, 2023